Τι πρέπει να γνωρίζουμε για να αναρρώσουμε γρήγορα από γρίπη ή κρυολόγημα

Η ισορροπημένη διατροφή όταν περνάμε γρίπη ή κρυολόγημα αποτελεί δυνατό «όπλο» για να αναρρώσουμε και να επιστρέψουμε όσο το δυνατόν πιο γρήγορα στην καθημερινότητα μας.

Τι και πόσο  πρέπει να καταναλώνουμε για να επανέλθουμε

γρήγορα ;

Πολλές φορές οι ιώσεις καταβάλουν τον οργανισμό και δεν μπορούν οι άνθρωποι να καταναλώσουν ικανοποιητικές ποσότητες φαγητού, με αποτέλεσμα την περαιτέρω εξασθένηση του. Τα μικρά και συχνά γεύματα δίνουν την ενέργεια που χρειάζεται ένας ταλαιπωρημένος οργανισμός για αυτό και δεν πρέπει να παραλείπονται. Μια διατροφή κάτω των 1200 θερμίδων ημερησίως αποδυναμώνει την ανοσολογική λειτουργία του.

Ένα από τα πιο σημαντικά συστατικά που χρειάζεται ο οργανισμός μας είναι οι πρωτεΐνες. Οι πρωτεΐνες βοηθούν το σώμα να είναι γερό και δυνατό. Για να καλύψετε τις ανάγκες σας σε πρωτεΐνες επιλέξτε άπαχο κρέας (κοτόπουλο, ψάρι, γαλοπούλα, κουνέλι, μοσχάρι, χοιρινό, αυγά). Επιπλέον, σημαντικό  χαρακτηριστικό των άπαχων κρεάτων είναι ότι αποτελούν καλή πηγή σιδήρου και ψευδαργύρου, συστατικά τα οποία είναι απαραίτητα για την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος. Τα ω-3 λιπαρά οξέα (πέστροφα, σουσάμι, σαρδέλα, ξηροί καρποί, κολιός) έχει αποδειχθεί ότι βοηθούν στην καλύτερη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος όπως και το β-καροτένιο (καρότα).

Ακόμη, θα πρέπει να φροντίζετε να καταναλώνετε 4-5 μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα, καθώς περιέχουν βιταμίνες όπως η  C, η οποία παίζει σπουδαίο ρόλο στην ενεργοποίηση των Τ λεμφοκυττάρων που μάχονται κατά των ιών. Είναι γνωστό, ότι τα φρούτα και τα λαχανικά περιέχουν βιταμίνη Αβιταμίνη Ε και φλαβονοειδή, τα οποία  ενισχύουν την άμυνα του οργανισμού.

Καταναλώστε τροφές πλούσιες σε προβιοτικά όπως τα γιαούρτια και το κεφίρ  καθώς μειώνουν το χρόνο διάρκειας του κρυολογήματος, την ένταση των πονοκεφάλων και του βήχα. Έρευνα έχει δείξει ότι η κατανάλωση προβιοτικών μειώνει τον χρόνο που παραμένουμε άρρωστοι κατά 2 ημέρες. Επιλέξτε να καταναλώνετε γιαούρτια με προβιοτικά και συγκεκριμένα με τα στελέχη Lactobacillus casei και reuteri, καθώς είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι βελτιώνουν την αντίδραση του ανοσοποιητικού συστήματος.

Τέλος, μην ξεχνάτε τη σωστή ενυδάτωση. Η διαρκής ενυδάτωση είναι πολύ χρήσιμη για τον οργανισμό, καθώς βοηθά στην αναπλήρωση των υγρών που χάνουμε, ιδιαίτερα αν βρισκόμαστε σε εμπύρετη κατάσταση. Καταναλώστε, λοιπόν, αρκετά υγρά όπως νερό, πράσινο τσάι, τσάι του βουνού (φυσικά χωρίς προσθήκη ζάχαρης).

Το πιο σημαντικό από όλα είναι να θυμάστε ότι μια ισορροπημένη διατροφή που περιέχει τροφές από όλες τις κατηγορίες των τροφίμων είναι αυτό που χρειάζεται ένας οργανισμός ιδίως εάν αυτός είναι καταπονημένος. Δεν πρέπει να περιμένουμε να αρρωστήσουμε για να κάνουμε υγιεινή διατροφή και τρόπο ζωής, αλλά θα πρέπει σε καθημερινά να φροντίζουμε για την κάλυψη των αναγκών του οργανισμού μας μέσω της φυσικής διατροφής.

Η αποφυγή χαμηλών σε θρεπτική αξία τροφίμων είναι εξίσου σημαντική. Η υπερβολική πρόσληψη τροφίμων με πολύ ζάχαρη, κορεσμένα και trans λιπαρά οξέα, παρέχει πολλές θερμίδες, ενώ είναι φτωχά σε βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά

Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι και οι πολύ αυστηρές δίαιτες χαμηλών θερμίδων, λόγω της έλλειψης ενέργειας και σημαντικών θρεπτικών συστατικών που παρουσιάζουν, καταπονούν τον ανθρώπινο οργανισμό και κατ’ επέκταση και το ανοσοποιητικό σύστημα και αυξάνουν το ρίσκο προσβολής από κάποια ίωση.

Οφείλουμε να γνωρίζουμε λοιπόν ότι, κατά τη διάρκεια της ανάρρωσης από μια ίωση οι θερμιδικές ανάγκες του οργανισμού είναι αυξημένες και άρα πρέπει να προσλαμβάνεται περισσότερη ενέργεια από την τροφή.  Γι’ αυτό το λόγο ακόμα και όταν δεν υπάρχει ιδιαίτερη όρεξη, δεν πρέπει να χάνονται γεύματα.              ΒΙΒΗ ΜΠΑΜΠΑ 

Διαβάστε επίσης